خودرو mvm x33 کراس 2023-01-24

ام وی ام X33 کراس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی آخرین خودرو

بنابراین همچنان با یک کراس‌اوور جمع‌وجور مواجه هستیم که بیش از گذشته به یک خودرو درون شهر تبدیل شده است. با مرور اجزای اتاق متوجه می‌شوید که طراحی پوسته داشبورد کاملاً متحول شده است و با X22 پرو تفاوت‌های بسیاری دارد. سیستم مالتی مدیای خودرو در راستای کلاستر و به نوعی یکپارچه شده است، طراحان چری سعی داشته‌اند تا طراحی داخلی خودرو را شبیه به کابین محصولات گران قیمت خود کنند.

در نسخه فیس لیفت نیز داشبورد مجددا باز طراحی شده و قطعات دکوراتیو هم به رنگ تیره تبدیل شده‌اند. کیفیت متریال و مونتاژ تا حدود زیادی بهتر شده و همچنین فضای کابین کماکان مناسب و قابل قبول است. در طراحی این خودرو از خودروهای ژاپنی و کره‌ای کپی های متعددی صورت گرفته است. نمای جلو چراغ های اصلی فرم نسبتا گرد و بزرگی دارند که در کنار جلوپنجره نسبتا کوچک آن بیننده را سردرگم می کند.

ام وی ام X33 کراس : بررسی تخصصی، مشخصات و ارزش خرید

در آخرین مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز و در اولین خبر از سری مطالب تست و بررسی، به سراغ MVM X33 Cross خواهیم رفت. وقتی به چهره ام وی ام X33 کراس (X33 Cross) نگاه کنیم به سرعت متوجه شباهت بسیار آن با ام وی ام X22 پرو می‌شویم. در عین حال سابقه X33 کراس به سال 2009 و ورود ام وی ام 315 در ایران بازمی‌گردد.

همانطور که گفته شد این خودرو محصولی از نشان اومودای چری با نام اومودا ۳ است. بر همین اساس می توان المان های طراحی مشابه زیادی را با اومودا ۵ یا همان فونیکس FX در این خودرو دید. در جلو چراغ های روشنایی روز بصورت خطی طراحی شده و پایین تر چراغ های اصلی در گوشه سپر دیده می شود. خطوطی که در چراغ روشنایی روز دیده می شود را می توان در خطوط کرومی جلوپنجره هم دید و این هماهنگی خوبی را در طراحی جلوی این خودرو رقم زده است. در قسمت پایین سپر، باربند، رکاب و سپر عقب قطعاتی با رنگ نارنجی یا قرمز بکار رفته که باعث می شود چهره اسپرت تری را در این کراس اوور کامپکت داشته باشیم. ایکس 33 کراس از پلتفرم مشترک با X22 پرو بهره می برد که خود پلتفرم مشترکی با چری فالوین 2 یا همان MVM315 دارد.

باید توجه داشت که این خودرو پیشرانه توربوشارژر نیز ندارد و بنابراین از دردسرهای نگهداری این نوع موتورها در امان خواهید بود. نسخه آزمایشی که در اختیار دیجیاتو قرار داشت، تریم داخلی مشکی رنگ را روی خود می‌دید. بااین‌حال نسخه‌های تولید انبوه این خودرو به تریم داخلی آبی و سفید مجهز خواهند بود که باعث جذابیت نمای داخلی این خودرو می‌شود. هرچند باید توجه داشت که استفاده از رنگ سفید برای روکش صندلی‌ها، آن‌ها را در معرض آلودگی شدید قرار می‌دهد. کابین و اتاق ام وی ام X33 کراس نه حس ارزان بودن می‌دهد و نه لاکچری سواری را به شما القا می‌کند. در داخل اتاق ام وی ام ایکس 33 کراس شاهد صندلی‌های دستی با گرمکن، سانروف و سیستم نور پردازی 64 رنگ هستیم و تریم داخلی طرح چرم هم زیبایی این بخش را بیشتر می‌کند.

نگاهی به مشهورترین خودروهای ملی در کشورهای جهان

البته طبق کاتالوگ‌های ارائه‌شده از سوی مدیران خودرو، پیشرانه در ایکس 33 کراس راندمان بالاتری تولید می‌کند. در ام وی ام X33 کراس اتوماتیک زیر کاپوت پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۱۲ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. این محصول که فیس لیفت خودروی X22 پرو محسوب می‌شود، قرار است در خردادماه سال جاری وارد بازار کشور شده و جایگزین خودروی قدیمی X33 در سبد محصولات ام وی ام شود.

ام وی ام X33S توربوشارژ نیز آخرین عضو این خانواده است که در واقع می توان آن را تر و فرز ترین نسخه ام وی ام X33 دانست. سلام من x33 کراس اتومات گرفتم، با توجه به جعبه دنده ۹ سرعته cvt بهترین شتاب و قدرت را انتقال میده و موقع تغییر سرعت و دنده بدون سر و صداست. تمام دنیا دارند به سمت گیربکس های cvt و سبک با ۳ سیلندر با شتاب و قدرت بیشتر و همچنین موتورهای برقی و غیره میرند که خودرو وزن کمتر ومصرف سوخت کمتری داشته باشه.

چراغ‌های روشنایی اصلی در دو طرف سپرها قرار داده شده‌اند و برای مشاهده آن‌ها باید با قدت بیشتری به خودرو نگاه کنیم. صندلی‌های این خودرو روکش چرمی آبی تیره دارند که این رنگ روی قسمت بالایی روکش فرمان هم دیده می‌شود. کنسول میانی ارتفاع بلندی دارد و در قسمت جلویی آن شارژ USB و جایگاه شارژ بی‌سیم قرار گرفته‌است. با این حال فاصله بین دو محور ام وی ام X33 کراس تفاوتی با ام وی ام X22 پرو ندارد و همین مساله باعث می‌شود تا فضای کابین و قسمت بار این خودرو دستخوش تغییر نشده باشد و فضای نسبتا کمی داشته باشد.

جدیدترین محصول این شرکت برای بازار ایران، ام وی ام ایکس 33 کراس است که نسل چهارم این خودرو به حساب می‌آید. در ادامه این مطلب نیز تست و بررسی ام وی ام X33 کراس دنده‌ای را از دیدگاه بخش خودرویی دیجیاتو خواهید خواند. از نظر ظاهری این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تفاوت های مشهود و مثبتی پیدا کرد. نمای جلو چراغ های اصلی کاملا کشیده و باریک طراحی شده و جلوپنجره نیز متصل به چراغ هاست.

ام وی ام X33 دنده‌ای همچنین از نظر مصرف سوخت به صورت ترکیبی حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزاند! مصرف سوخت ترکیبی فیس لیفت این کراس اوور هم 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب آن نیز 13 ثانیه اعلام شده بود. دیگر خبری از موتور دو لیتری تنفس طبیعی نیست و به جای آن موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژر زیر کاپوت خودرو قرار دارد. ایکس ۳۳ کراس می‌تواند ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید تولید کند.

سه نسل قبلی این خودرو از پیشرانه‌های دو لیتری تنفس طبیعی بهره می‌بردند که به همراه گیربکس‌های دنده‌ای یا اتوماتیک در اختیار مشتری قرار می‌گرفت. خودرو ایکس ۳۳ کراس براساس پلتفرم جدیدی توسعه یافته است و پیشرانه متفاوتی نسبت به سه نسخه پیشین دارد. شتاب صفر تا صد ام وی ام X33 کراس هم در تست‌های غیر رسمی، بین 15 تا 17 ثانیه ثبت شده است اما گجت نیوز به کمک اکتان و تکنیک پنجه پاشنه، عدد 12 ثانیه را به دست آورده است. مصرف سوخت ام وی ام ایکس 33 کراس هم در حالت ترکیبی برابر با 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود. تامین قوای محرکه ام وی ام ایکس 33 کراس را در عوض یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ بر عهده دارد.

پیش از این نمای عقب X22 به گونه‌ای بود که انگار یک خودروی هاچ بک بر روی یک فنربندی بلند قرار گرفته و سعی دارد تا خود را قد بلند نشان دهد! بهره‌گیری از چراغ‌های یکپارچه و بزرگ در کنار حجیم شدن شیشه و درب صندوق سبب شده تا اینبار ظاهر خودرو با ارتفاع آن تناسب پیدا کند. حجم‌دهی به سپر و اسپویلر، X33 کراس را بزرگتر آنچه که هست نشان می‌دهد؛ همچنین بهره گیری از لگوتایپ جدید مدیران خودرو نیز ظاهر بهتری را نسبت به گذشته ایجاد کرده است. این شرکت کسب‌وکار خودش را در طول دو دهه گسترش داده است و اکنون یکی از خودروسازان بزرگ خصوصی به شمار می‌رود.

خودرویی که در چین با نام چری تیگو 3 عرضه شده بود، با نام ام وی ام ایکس 33 به دست مشتریان ایرانی رسید. ظاهر این خودرو که شباهت قابل‌توجهی به کراس‌اوور محبوب آن دوران یعنی سوزوکی ویتارا داشت، باعث شد تا ایکس 33 طی زمانی کوتاه به خودرویی محبوب تبدیل شود. بر اساس آنچه چری می گوید در طراحی داخلی و دوخت رودری ها از پوست اژدها الهام گرفته شده و نورپردازی داخلی طوری تنظیم شده تا این تودوزی ها زیبایی بیشتر داشته باشند.

خرید خودروی ایکس 33 کراس دنده ای و خودروی ایکس 33 کراس اتومات هم به صورت اقساطی با بازپرداخت 12 تا 60 ماهه با پیش پرداخت های متنوع و هم خرید به صورت نقدی امکان پذیر است. برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت بروز خودروی x33 cross می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی 377 خیری در ارتباط باشید. هم چنین لازم بذکر است قبل از هرگونه تصمیم به خرید می توانید از مزیت تست درایو نمایندگی 377 خیری بهره مند شوید؛ برای رزرو زمان نست درایو با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در جای‌جای کابین شاهد به‌کارگیری الگوی الماس هستیم؛ این طرح در رودری‌ها، نوار میانی داشبورد و اجزای ریز پلاستیکی اتاق به‌کار رفته است. با ورود به داخل کابین X33 کراس شاهد تغییر کامل داشبورد و رودری ها نسبت به X22 پرو هستیم. با اینکه کابین خود X22 پرو نیز نسبت به X22 معمولی کاملا تغییر کرده بود اما بار دیگر چری تصمیم گرفته که کابین را مورد بازنگری اساسی قرار دهد. بنظر می‌رسد اصلاح کیفیت و همچنین لوکس‌تر شدن کابین از نتایج تغییرات کابین X33 کراس نسبت به نسل قبلی باشد. شرکت مدیران خودرو و برند ام وی ام در حاشیه نمایشگاه شانگهای چین جدیدترین محصول خود را قبل از رونمایی رسمی توسط چری، با نام ام وی ام X33 کراس برای خبرنگاران ایرانی معرفی کرد. این شرکت به لطف دو مزیت خود یعنی عرضه انبوه و شرایط فروش اعتباری، می‌تواند همچنان در این بازی حضور داشته باشد.

این المان‌ها در کنار هم نمایی شبیه به نمای جلو فونیکس اف ایکس را به‌وجود آورده‌اند؛ البته با ظرافت کمتر نسبت به آن. هم‌زمان با عرضه نسل‌های بعدی چری تیگو 3 در چین، مدیران خودرو نیز نسخه‌های جدیدتری از ام وی ام X33 را روانه بازار کرد. درنهایت پس از قطع تولید این سری خودرو توسط چری، مدیران خودرو نیز ناچار شد تا ایکس 33 را از خط تولید خود کنار بگذارد. اگر هم‌اکنون به وب‌سایت بین‌المللی چری مراجعه کنید، دیگر اثری از چری تیگو 3 یا همان ام وی ام ایکس 33 خودمان نخواهید دید. آنچه محبوبیت X33 در مقایسه با دیگر محصولات چینی بازار کشورمان را شکل داد؛ بدنه‌ی جادار و مناسب برای استفاده خانوادگی بود. همچنین موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی، همراه گیربکس CVT، استهلاک چندانی برای مصرف‌کنندگان ایرانی نداشت؛ اما X33 کراس فاقد این نکات مثبت و البته ارزان‌تر است.

بغل خودرو طبق معمول در این پلت فرم دست نخورده باقی مانده و کماکان با فریمی مشابه به ام وی ام x22 و ۳۱۵ مواجه هستیم. البته که بازنگری در قسمت تزئینات جلوه خوبی به نمای جانبی بخشیده؛ اضافه شدن طرح دراگون به آینه های کناری و استفاده از رنگ نارنجی در بخش رکاب، روف‌رک و فلاپ‌ها چهره متفاوتی برای این مینی کراس ایجاد کرده است. این خودروها در غیاب هاچ‌بک کراس‌های محبوب، بایستی به یکه تازی خود در بازار ادامه دهند. البته از سوی دیگر، افزایش تنوع هاچ‌بک‌های تولید داخل آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد. بااین‌حال آیا ام وی ام ایکس 33 کراس می‌تواند جایگاهی در حد و اندازه نسل‌های پیشین خود داشته باشد؟ در ادامه متوجه خواهیم شد. تاریخچه این محصول به هاچبکی برمی‌گردد که تجربه حضور ناموفق در ایران را نیز داشته است.

بررسی x33 کراس از نظر آپشن

اما نسل سوم آن که با نام X33S شناخته می شود خودرویی با طراحی قابل قبول و امکانات رفاهی زیاد است که می تواند حرف هایی برای زدن در مقابل رقبا داشته باشد. لازم به ذکر است مدیران خودرو نسخه توربوشارژ X33S را نیز رونمایی کرد که در تعداد محدود تولید شده و خودرویی تر و فرز تر از دیگر نسخه های X33S است. اما در نسخه فیس لیفت نسبت به نسل قبلی برخی ایرادات بزرگ طراحی آن برطرف شده هرچند کماکان خودروی جذابی به نظر نمی رسید. چراغ های جلو اکنون میزبان چراغ های روز شده و فرم نسبتا کشیده و خشنی به خود گرفته‌اند و هماهنگی خوبی با جلوپنجره و سپر دارند.

قیمت روز Mvm X33 کراس مدیران خودرو در کارخانه و بازار

در بخش جانبی خودرو تفاوت خاصی میان ام وی ام X33 کراس و ام وی ام X22 پرو مشاهده نمی‌شود، اما کشیدگی بیشتر نمای جلو، باعث می‌شود تا ظاهر جانبی خودرو جذاب‌تر از قبل به نظر برسد. در بخش عقب نیز چراغ‌های کوچک که نمای چندان جذابی نداشتند، توسط یک خط قرمز رنگ به یکدیگر متصل شده‌اند. این کار باعث شده است تا سبک طراحی قسمت عقب خودرو با سایر اجزای آن هماهنگ به نظر برسد. بااین‌وجود همچنان خروجی‌های تقلبی اگزوز در قسمت پایین سپرها مشاهده می‌شوند که نمای چندان جذابی در سال 2023 ندارند. در داخل تریم دو رنگ را داریم که نسبت به آنچه در X33 قدیمی دیده می شد بسیار جذاب تر استو کابین این خودرو پیشرفت خوب چینی ها در سال های اخیر را به ما ثابت می کند چراکه المان های داخلی با دقت و به زیبایی طراحی شده اند. یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که وضوح قابل قبولی دارد و در کنار آن جلوآمپر نیمه دیجیتال را در پشت فرمان می بینیم.

ماشین MVM X33Cross از یک موتور قدرتمند و کارآمد بهره می برد که تعادل خوبی بین عملکرد و مصرف سوخت ارائه می دهد. این خودرو با انتقال قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک یا دستی قابلیت های رانندگی پاسخگو و انعطاف پذیری را در شرایط مختلف جاده ای فراهم می آورد. سیستم تعلیق و فرمان پذیری خودرو نیز به گونه ای طراحی شده است که راحتی و کنترل خوبی در حین رانندگی ارائه می دهد. همچنین می‌توان از کراس‌اوور بک X3 پرو خودروسازان بم به عنوان دیگر رقیب این خودرو نیز نام برد. البته شرکت کرمان موتور اخیراً نمونه فیس‌لیفت S3 را نیز با نام KMC SR3 روانه بازار کرده که از لحاظ ظاهری و امکانات رفاهی، یک سروگردن بالاتر از جک S3 قرار می‌گیرد و می‌تواند رقیب سرسختی برای X33 کراس مدیران خودرو باشد.

خوشبختانه حجم تغییرات در داخل X33 کراس نسبت به ظاهر خارجی آن بیشتر هستند و حس برخورد با یک خودرو جدید را به بیننده القا می‌کنند. تریم داخل کابین X33 کراس از رنگ‌های سفید، آبی و نقره‌ای تشکیل شده است که در ترکیب با یکدیگر ظاهر زیبایی را شکل داده‌اند و حس برخورد با یک خودرو لوکس را ایجاد می‌کنند. استفاده از کلاسترهای دوگانه به هم چسبیده در طراحی خودروهای امروزی بسیار متداول است و این مورد را می‌توان در کابین ام وی ام X33 کراس مشاهده کرد. اکثر تنظیمات سیستم به وسیله نمایشگر لمسی انجام می‌شوند و تنها تعدادی دکمه به سبک کلیدهای پیانو زیر نمایشگر قرار گرفته است. این سبک طراحی در خودروهای دیگر این برند همچون تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو نیز مشاهده شده است.

ام وی ام X33 کراس در قالب دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای به بازار عرضه می‌شود که هر دو نسخه آن مشخصات فنی مشابهی نسبت به ام وی ام X22 پرو دارند. این نسخه به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به همراه گیربکس 5 سرعته دستی مجهز است. بنابراین از نظر مشخصات فنی، ام وی ام X33 کراس دنده‌ای و ام وی ام X22 پرو دنده‌ای مشخصات فنی یکسانی دارند.

برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی کاربردی، اقتصادی و قابل اعتماد هستند که تجربه رانندگی لذت بخش و امنیت را ارائه دهد، X33 Cross می تواند گزینه ای عالی باشد. با توجه به ویژگی ها و مزایایی که این مدل ارائه می دهد، انتظار می رود که محبوبیت قابل توجهی در میان خریداران به دست آورد و جایگاه خود را در بازار خودرو تثبیت کند. علاوه بر ارتقاء چهره و امکانات داخلی، ام وی ام ایکس 33 کراس در زمینه ایمنی و آپشن‌های رفاهی هم حرکت رو به جلو و بهبودی نسبت به ایکس 22 داشته است. X33 کراس با امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی عرضه می‌شود که نسبت به رقبا خصوصا خودروهای داخلی تفاوت آشکاری دارد. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. MVM X33 کراس ارزش خرید دارد؟ ام وی ام x33 کراس دنده‌ای را باید ارزان‌ترین خودرو کراس اوور بازار ایران دانست.

جدی‌ترین رقیب ام وی ام ایکس 33 کراس در این رده قیمتی، BAC X3 Pro از خودروسازان بم خواهد بود. این کراس‌اوور با قیمت تقریبی 900 میلیون الی یک میلیارد تومان آماده عرضه به بازار است تا محصول مدیران خودرو را تحت فشار قرار دهد. بنابراین در نبرد دو کراس‌اوور هم‌قیمت، برتری روی کاغذ با خودرویی است که به صورت انبوه و با قیمت رقابتی وارد بازار شود.

ایکس 55 پرو

خیر؛ سیستم انتقال قدرت در ام وی ام X33 کراس تنها به صورت دیفرانسیل جلو عمل می‌کند. همچنین این خودرو در دسته کراس‌اوورهای کامپکت شهری طبقه‌بندی می‌شود و بنابراین X33 کراس مدیران خودرو قابلیت آفرود ندارد. MVM X33 کراس که در بازار چین اومودا C3 نامیده می‌شود، یک هاچ بک شاسی بلند نما محسوب می‌شود. این خودرو روی پلت فرم قدیمی ام وی ام ۳۱۵ توسعه یافته است و فیس لیفت ام وی ام x22 محسوب می‌شود. تغییرات درون کابین ام وی ام X33 کراس نسبت به ظاهر خارجی آن بیشتر است و حس یک خودرو جدید و بروز را منتقل می‌کند. تریم کابین ام وی ام X33 کراس از رنگ‌های سفید، آبی و نقره‌ای تشکیل شده است که در ترکیب با یکدیگر ظاهر زیبایی را تشکل داده‌اند و ظاهر لوکسی برای خودرو به وجود اورده است.

لازم به ذکر است که انواع مختلف پژو 207 دنده‌ای نیز با با قیمتی بین 550 الی 650 میلیون تومان از بازار آزاد قابل خریداری هستند. نسخه دنده‌ای ام وی ام ایکس 33 کراس که در اختیار دیجیاتو قرار داشت، فاقد بسیاری از آپشن‌های نسخه اتوماتیک بود. برای مثال دوربین 360 درجه یا سیستم ورود و استارت بدون کلید از این نسخه حذف شده‌اند. البته اگر اختلاف قیمت 170 میلیون تومانی احتمالی بین نسخه دنده‌ای و اتوماتیک را در نظر بگیریم، ممکن است حذف این آپشن‌ها چندان برای مصرف‌کننده نهایی مهم نباشد.

محصولات جدید جیلی برای کرمان موتور؛ مونجارو، گلکسی L6 و L7

ام وی ام X33S در دو تیپ ساده و اسپرت تولید شد که تیپ اسپرت تنها از نظر ظاهری سپر جلوی متفاوت و رکاب جانبی را نسبت به نسخه ساده داشت. البته بایستی توجه داشت که ترکیب موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دنده‌ای، چندان مد نظر ساکنین شهرهای بزرگ نخواهد بود. با این حال ساکنین شهرهای کوچک و متوسط یا افرادی که استفاده دائم از اتومبیل ندارند، نسخه دنده‌ای ایکس 33 کراس را خودرویی جذاب برای استفاده بلندمدت خواهند دید. جزئیات بیشتری از مشخصات فنی این هاچ‌بک کراس را در بخش بعد ارائه کرده‌ایم. همان‌گونه که در مقدمه مطلب اشاره کردیم، ام وی ام X33 کراس در واقع نسخه جدیدی از چری تیگو 2 پرو یا همان ام وی ام X22 پرو به حساب می‌آید.

پنل داشبورد مدرن با صفحه نمایش لمسی بزرگ که امکان دسترسی به سیستم های سرگرمی، ناوبری و اطلاعات خودرو را فراهم می آورد، به همراه سیستم صوتی با کیفیت بالا و اتصالات چندرسانه‌ای تجربه‌ای لذت بخش از رانندگی را ارائه می دهد. صندلی های راحت با امکان تنظیم برای راننده و سرنشین جلو فضای کافی برای سرنشینان عقب و صندوق بار جادار این خودرو را برای استفاده های روزمره و سفرهای کوتاه ایده آل می سازد. با این وجود نمای جانبی این خودرو شامل درب ها و ستون ها کاملا با X22 یکسان بوده و تنها تغییر قابل مشاهده در این نما، رینگ های جدید X33 کراس هستند. نمای عقب X33 کراس نیز بی شباهت به FX نبوده و چری از چراغ های به هم پیوسته در این خودرو استفاده کرده که نوشته MVM نیز در وسط آن ها دیده می شود. ولی بالاخره نه شاسیه نه سدان، بنظرم یک کوچولو بیشتر x55یا اریزو ۵ بخرید. اما وقتی پا به داخل کابین ام وی ام x33 کراس می‌گذاریم، شخصیت مستقلی را می‌بینیم که تقریباً هیچ شباهتی به x22 ندارد.

اشتباه مهم که نباید هنگام خرید خودرو از نمایندگی مرتکب شد!

در پاسخ باید گفت که شتاب و کشش ایکس 33 کراس دنده‌ای همانند دیگر خودروهای این رده قیمتی است و تفاوت خاصی با آن‌ها ندارد. بنابراین از نظر کشش، انتظار مواجه شدن با شرایطی همچون پژو 207 دنده‌ای را ایکس 22 پرو دنده‌ای را باید داشت. اگرچه این خودرو در سبد محصولات ام وی ام بالاتر از ایکس ۲۲ پرو قرار می گیرد و حتی نامش هم این ذهنیت را ایجاد می کند که با خودرویی بزرگ تر طرف هستیم، اما در واقع ابعاد این کراس اوور تفاوت چندانی با X22 پرو ندارد. ام وی ام X33 کراس 4,۲۰۰ میلیمتر طول، ۱,۷۶۰ میلیمتر عرض، ۱,۵۷۰ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۵۵۵ میلیمتری دارد و یک کراس اوور کوچک یا کامپکت است. در نمای جانبی سقف منحنی و مشکی رنگ را داریم و رینگ های دو رنگ ۱۷ اینچی در این خودرو بکار رفته است. نکته مهم اضافه شدن فلاپ های برجسته مشکی رنگ روی گلگیرها است که باعث شده تا ام وی ام X33 کراس کمی پهن تر بنظر برسد و استایل کراس در این خودرو بخوبی القا شود.

در نمای جانبی ام وی ام x33 کراس تفاوت چندانی نسبت به ایکس 22 نمی‌بینیم و فقط طراحان سعی کرده‌اند با طرح متفاوت رینگ‌ها و یک‌سری جزئیات نارنجی رنگ، حس اسپرت‌تری را به بیننده القا کنند. ام وی ام x33 کراس دومین عضو از خانواده اومودا چری است و با نام اومودا C3 شناخته می‌شود. این خودرو برخلاف چری اومودا C5 (فونیکس FX)، محصول کاملاً جدیدی نیست و درواقع یک فیس‌لیفت اساسی از چری تیگو 3x (ام وی ام X22) محسوب می‌شود. جعبه دنده اتوماتیک CVT 9 سرعته وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو ام وی ام X33 کراس را برعهده دارد.

نخستین عضو این خانواده در ایران، چری اومودا 5 یا اومودا C5 بوده که در ایران با نام فونیکس FX شناخته می‌شود. بنابراین ام وی ام X33 کراس یا اومودا C3، دومین عضو این خانواده خواهد بود. مشخص است که هر دو خودرو از یک خانواده هستند و اصول طراحی مشابهی دارند.

در طراحی MVM X33 کراس به‌وضوح می‌توان شباهت‌ها به اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس را دید. در نمای جلو این شاسی بلند دی‌لایت‌های کشیده با طرح شطرنجی با جلوپنجره بزرگی ترکیب شده‌اند که تریم کرومی آن به‌خوبی خودنمایی می‌کند. وسط این جلوپنجره لوگوی ام وی ام قرار دارد و چراغ‌های اصلی جلو در دو گوشه راست و چپ ناحیه جلو قرار گرفته‌اند.

ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک به پیشرانه یک‌لیتری سه‌سیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر 112 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی ام‌وی‌ام X33 کراس 6.1 لیتردرصدکیلومتر اعلام شده است که رقم مطلوبی به نظر می‌رسد. مدیران‌خودرو تولید این کراس‌اوور را از سال 1402 آغاز کرده و تا امروز ادامه دارد. X33S در بخش مشخصات فنی از همان پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی تنها با برخی اصلاحات استفاده می کند که توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور را دارد.

نمای ظاهری خودرو ایکس ۳۳ کراس

ام وی ام X33 کراس از پیشرانه متفاوتی نسبت به نسل‌های پیشین بهره می‌برد و البته براساس پلتفرم متفاوتی توسعه یافته است. بنابراین برخلاف گذشته، مشتریان متفاوتی اقدام به خرید این خودرو خواهند کرد. در یک توصیف کوتاه باید گفت که X33 Cross نسخه ارتقا یافته و بهبود یافته از ام وی ام X22 پرو محسوب می‌شود. ام وی ام X33S نام دومین فیس لیفت ام وی ام X33 است که در سال 1395 توسط مدیران خودرو رونمایی و جایگزین نسخه قبلی شد. این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تغییرات نسبتا زیادی پیدا کرد و توانست فروش ایکس 33 در ایران را افزایش دهد. این خودرو در دو تیپ ام وی ام X33S اسپرت و ام وی ام X33S ساده به فروش می رسید که تنها تفاوت این دو تیپ در نمای ظاهری است.

یکی از نقاط ضعف ام وی ام ایکس 33 به خصوص در نسل سوم، کمبود امکانات رفاهی و ایمنی در مقایسه با خودروهای رقیب بود. خوشبختانه این نقص در ام وی ام X33 کراس تا حد بسیاری برطرف شده و نسخه جدید از امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی برخوردار است. با وجود اینکه مدیران خودرو عادت دارد محصولات خود را در قالب چند تیپ به بازار عرضه کند، اما ام وی ام X33 کراس تا کنون با یک نسخه به دست مشتریان رسیده است. صندلی‌های خودرو به روکش چرمی آبی تیره مجهز هستند که این رنگ روی قسمت بالایی روکش فرمان نیز مشاهده می‌شود. کنسول میانی خودرو نیز ارتفاع بلندی دارد که در قسمت جلویی آن درگاه شارژ USB و جایگاه شارژ بی‌سیم قرار گرفته‌اند. با این حال فاصله بین دو محور ام وی ام ایکس ۳۳ کراس تفاوتی با X22 پرو ندارد و همین مسأله باعث می‌شود تا فضای کابین و قسمت بار این خودرو دستخوش تغییر نشده باشد.

اما نسخه توربوشارژ ام وی ام X33S مشخصاتی مشابه به آریزو 5 توربو جدید دارد که تیراژی محدود داشته و تنها هدف تولید آن رفع نیاز طرفداران X33S بود که به دنبال خودروی تند و تیز بودند. ام وی ام ایکس 33 با عنوان تیگو 3 در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه 80 به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با به‌روزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید. نسل‌های قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی 2 لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند.

در واقع باید گفت پلتفرم و سیستم تعلیق این خودرو نیز هیچ تفاوتی با X22 پرو نداشته و باید انتظار همان سواری و هندلینگ را از X33 کراس CVT نیز داشته باشیم. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. با سلام به نظر مياد جامعه به سمت خودروهاي اقتصادي پيش مي رود اما اگر ساختار خودرو به سمت بنزين معمولي برود فكر كنم بازار خوبي خواهد داشت . در مجموع می‌توانیم بگوییم که مشخصات x33 کراس در همه بخش‌ها به عنوان یک کراس‌اوور ساب کامپکت شهری قابل قبول است.

این خودرو دارای ابعادی معادل 4200 میلی‌متر طول،۱76۰میلی‌متر عرض و 1570 میلی‌متر ارتفاع است.

در کل می‌توان گفت که طراحی ام وی ام X33 کراس را ترکیبی از ظاهر ام وی ام X22 پرو و فونیکس FX حساب کرد. به نظر می‌رسد طراحان چری بالاخره به ضعف‌ اصلی خانواده x22 در بخش طراحی خارجی پی برده و در محصول جدید خود توانسته‌اند طلسم زشتی را شکسته و یک لباس کاملا بروز، جذاب و در عین حال متوازن را بر تن این کالبد پیر و خسته کنند. سیستم کنترل پایداری که یکی از الزامات هاچ‌بک کراس‌ها است، در ام وی ام X33 کراس عملکرد مطلوبی دارد.

تنظیمات سیستم تهویه از طریق دکمه های پیانویی در پایین دریچه ها انجام می شود و در کل طراحی قابل قبولی در کابین می بینیم. در بحث امکانات هم ام وی ام X33 کراس در رده ای بالاتر نسبت به ایکس ۲۲ پرو قرار می گیرد و شما می توانید لیست امکانات این خودرو را در جدول مشخصات فنی مطالعه کنید. دقت داشته باشید تصاویر این مطلب مربوط به نسخه اتوماتیک است که مورد تست و بررسی آخرین خودرو قرار گرفته است.

برای اطلاع از جدیدترین قیمت روز خودرو و آخرین تغییرات بازار، به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید. در تصویر بالا هم می‌توانید کاتالوگ رسمی ام وی ام X33 کراس که از سوی مدیران خودرو منتشر شده است را تماشا کنید. علاوه بر این، MVM X33 Cross در نمایشگاه ها و رویدادهای بین المللی خودرو نیز توانسته است توجه و افتخاراتی را به خود جلب کند. این خودرو برای طراحی مدرن، کارایی بالا و فناوری های پیشگامانه خود شناخته شده است و چندین جایزه طراحی و نوآوری را دریافت کرده است که نشان دهنده تعهد برند به کیفیت و عملکرد است.

{

دیدگاه برای x33 کراس اتومات

|}

طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در کمتر از ۱۳ ثانیه طی کند. موتور ام وی ام X33 کراس مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵، وزن خودرو ۱۲۳۹ کیلوگرم، حجم باک ۵۰ لیتر و حجم صندوق آن ۴۲۰ لیتر است. ام وی ام X33 یکی از محصولات شرکت مدیران خودرو است که در اصل می توان آن را اولین کراس اوور چینی در بازار ایران دانست. این خودرو که توسط شرکت تولید می شود در اصل همان تیگو 3 بوده که در ایران با عنوان MVM X33 شناخته می شود. ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک از یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری توربو بهره می‌برد که توانایی تولید 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شوند.

تاکنون سه نسل از این کراس‌اوور توسط مدیران خودرو در بازار ایران عرضه شده‌اند که وجه مشترک تمامی آنها، پلتفرم و پیشرانه مشابه بوده است. با این حال نسل جدید این خودرو که با نام ام وی ام X33 کراس شناخته می‌شود، نسبت به سه نسل پیشین تفاوت‌هایی دارد. ام وی ام X33 کراس، چهارمین نسل این کراس‌اوور در ایران محسوب می‌شود که معرفی و عرضه آن از سال 1402 آغاز شد.

{

X33 Cross CVT

|}

در نمای جانبی خوشبختانه سایز رینگ ها ارتقا پیدا کرده و در نمای عقب هم گرافیک داخلی چراغ های اصلی بروز شده‌اند. همچنین قاب تایر زاپاس بازطراحی شده و هماهنگی بیشتری با این نما پیدا کرده است. حداکثر راندمان موتور ام وی ام X33 کراس برابر با 116 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور است.

ضمناً طرح لوزی‌مانندی که روی آینه‌های بغل با رنگ نارنجی دیده بودیم، حالا به شکلی دیگر در رودری‌ها و قسمت وسط داشبورد پیاده‌سازی شده است. در نهایت برای جمع‌بندی باید گفت که طراحی کراس اوور MVM X33 کراس ترکیبی از ام وی ام ایکس 22 پرو و چری اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس جدید است. شباهت‌های واضح به طراحی ایکس 22 پرو، این خودرو را به نسخه‌ای به‌روزرسانی‌شده از آن تبدیل می‌کنند و در همان حال، المان‌های قرض‌گرفته شده از اومودا 5 نشان می‌دهند که این محصول به کدام خانواده خودروها تعلق دارد. شباهت‌ بین ام وی ام X33 کراس و ام وی ام X22 پرو در نمای عقب بسیار زیاد است. الگوی چراغ‌های ام وی ام X22 را در این بخش می‌توان دید که البته با کمی تغییر همراه بوده است. برخلاف قسمت جلو در بخش عقب خبری از لوگو نیست و عبارت MVM روی درب صندوق درج شده است.

برای اطلاع از قیمت X33 CROSS اتوماتیک و قیمت X33 CROSS دنده ای کلیک کنید. این خودرو به طور متوسط حدود 6.1 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر می‌سوزاند. رقبای این خودرو در بازار شامل خودرو های جک S3، چانگان CS35، هایما S5، لیفان X70 و … میباشد. بیت ران یک رسانه مستقل درباره صنعت حمل و نقل است که سعی می کند با اصول حرفه ای روزنامه نگاری مانند انصاف و دقت به پوشش وقایع مختلف این صنعت بپردازد. این رسانه سعی دارد تا با دید تحلیلی وقایع را کنکاش کرده و با یک بررسی دقیق و فنی محصولات را معرفی کند.

حتی آینه‌های بغل هم با نوعی طرح شبیه به لوزی به رنگ نارنجی تزئین شده‌اند. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نمای کناری کراس اوور جدید X33 Cross به‌جز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X22 Pro ندارد. این سبک طراحی در خودروهای دیگر این برند همچون تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو هم مشاهده شده است. به دلیل شرایط تورم اقتصادی در کشور شاهد هستیم هرچه جلوتر می‌رویم از تنوع خودروهایی که می‌توان با بودجه کمتر از یک میلیارد تومان خریداری کرد کاسته می‌شود. از مدتی پیش سبد محصولات مدیران خودرو به دو بخش ام وی ام و فونیکس تفکیک شده است. اکنون با کمرنگ‌شدن هاچ‌بک ام وی ام 315، ام وی ام X22 و ام وی ام ایکس 33 جایگاه مهم‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند.

سلامتیان خودرو محور با بیش از نیم قرن تجربه و حضور در حوزه صنعت خودرو، با 7 شوروم فعال فروش و 2 مرکز تخصصی خدمات پس از فروش در استان اصفهان آماده‌ی خدمت‌رسانی به همشهریان عزیز می‌باشد. ام وی ام X33 کراس در رده ابعادی B پلاس و کلاس بدنه هاچ‌بک کراس یا مینی کراس‌اوور دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۲۰۰، ۱۷۶۰، ۱۵۷۰ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۵۵۵ میلی‌متر است. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی.


خودرو mvm x55